Proteklu je godinu Tara Beata Racz uspješno obojila s pet samostalnih izložbi. Za njezine su slike karakteristične žive i žarke boje kojima izražava razna emotivna stanja i šaroliki unutrašnji svijet. Ne može reći da ima najdražu boju, sve ih voli. Boja joj predstavlja važan element slike, kao i istraživanje i eksperimentiranje s formom, materijom, gestom i crtežom. Svoje slike ne voli sama interpretirati, već će to radije ostaviti promatraču.
Dok stvara, nastoji kist po platnu voditi samo svojom intuicijom. Zanemaruje uzore pokušavajući stvoriti nešto potpuno svoje, no normalno je da iz podsvijesti neki utjecaji izranjaju na površinu. Na akademiji se tako susrela sa Zlatkom Keserom te je tri godine pohađala njegove radionice u Velikoj Pisanici. Djela nastala tom prilikom rezultat su prikupljanja podražaja iz okoline. Najprije je radila skice, a zatim ih je prenosila na veliki papir. Na tim je radionicama učila stvarati slijedeći vlastitu intuiciju i maštu kako bi razvila vlastiti senzibilitet i unijela energiju u sam rad. Taru Beatu bih oblikom i bojom povezala s Keserom. Oboje su istovremeno zaigrani, ali i ozbiljni. Zajedničkim radom Keser ju je potaknuo da nastavi s prenošenjem različitih tjelesnih impulsa i senzacija na platno ili papir, naučio ju da osjeća svaki materijal i njegove osobine, da različiti materijali različito utječu na našu psihu. Dok crtaći materijali umiruju i potiču na kontemplaciju, slikarski materijali, kao što su tempere i akrili, energiziraju i pobuđuju različita emocionalna stanja. Naučio ju je da se meditativno pripremi za rad s raznim tehnikama prije nego što počne stvarati.
Sasvim je u redu staviti svašta na papir pa krenuti iz početka, ostaviti eventualno neke elemente od prije ili poništiti sve.
Tara Beata ne drži se nekog posebnog rituala prije početka slikanja, već uživa u cijelom procesu stvaranja, od nabavke materijala, natezanja platna i obrade platna tutkalom do kontemplacije pred platnom. Cijeli taj proces pripreme pomaže joj da uđe u sliku, da se psihički pripremi za prepuštanje platnu prije nego što uopće povuče prvi potez kistom.
Kad ne slika, Tara Beata pronalazi inspiraciju i nova slikarska rješenja šetajući prirodom. Voli prikazivati životinje jer imaju univerzalno značenje i duboko utkanu simboliku utkanu. To ljudsko iskustvo povezano s doživljavanjem životinja zapisano je u našem kulturološkom nasljeđu u obliku raznih priča, mitova i legendi. Započela je ciklus životinja kada je na jednoj, prvotno apstraktnoj, slici uočila oblik neke hibridne životinje, bilo je to nešto između ribe i jelena – tako je nastao Ribik. Potom je počela svjesno istraživati i mijenjati životinjske oblike u hibridne prepuštajući promatraču da interpretira sliku. Iz apstraktne pozadine, iz neodređenih mrlja Tara Beata izvlači različite figure i stvara čudesna nova životinjska bića. U tom se procesu stalno izmjenjuje igra pozadine i dominantnog, odnosno figure, igra poništavanja i stvaranja – to je gestaltski pristup. U gestaltu figura je ono što je centralno i važno u našoj svijesti, a pozadina je sve ono ostalo – naše iskustvo, naša ličnost, naša obiteljska pozadina. Zbog toga iz pozadine u nekom trenutku izranja ta centralna figura, odnosno ona najvažnija potreba koju treba trenutno zadovoljiti. Ples figure i pozadine odvija se stalno i stvara ciklus organizmičke samoregulacije prema kojemu mi zadovoljavamo naše potrebe i stvaramo kontakt s različitim objektima, ljudima i drugim bićima.
Tara Beata Racz, Ribik, 2020.
Tara Beata u svom umjetničkom radu stvara i mozaike, čija me tehnika lomljenja kamena, keramike i stakla raznih boja te njihovog ponovnog slaganja posebno fascinirala. Rastavljanje i ponovno sastavljanje dijelova kako bi se stvorilo nešto sasvim novo i nepredvidljivo posjeduje terapijski element u stvaralačkom radu. Za razliku od drugih djela, Tara Beata ne radi mozaik toliko po intuiciji koliko po skici koju je prethodno napravila. Mozaici često nastaju iz motiva njezinih slikarskih djela. Prilikom izrade mozaika često kombinira suprotnosti, postavlja pravilno građene elemente pokraj nepravilno građenih ili stvara kontrast dvaju materijala. Dodirivanjem i spajanjem suprotnosti poput pravilnog i nepravilnog, reljefnog i plošnog, kaosa i sklada autorica mozaik čini dinamičnim i živim.